Drukke feestdagen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu Drukke feestdagen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu

Drukke feestdagen

Door: Patrick en Inge

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Inge

03 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hi iedereen,

Zo de drukke periode is voorbij en we kunnen weer ademhalen. Dat geeft ons ook weer tijd om weer een nieuwe update voor jullie te plaatsen. We hebben de afgelopen weken allerlei gebeurtenissen meegemaakt maar we hebben het voor jullie zo kort mogelijk geprobeerd te houden in deze blog.

Vanaf half december was Silonque zo goed als volgeboekt. Allerlei bedrijven sluiten in de december periode en onze gasten gaan voornamelijk dagjes weg. Als er geen emails, telefoontjes en allerlei vragen van gasten overdag komen zou je denken dat het niet zo heel druk moet zijn.
Helaas zat niet alles mee zoals we hoopten dat het zou moeten gaan. Patrick is een aantal dagen ziek geweest en we kregen te maken met wat storingen zoals de bekende water- en electriciteitsproblemen (en zie dan maar eens een bedrijf te vinden om het op te lossen).
De verbouwing van een van de twee slaapkamerhuizen dat een paar dagen voor kerst is afgerond heeft natuurlijk ook nog wat werk met zich meegebracht.

Daarnaast zijn we druk geweest met de laatste voorbereidingen voor de kerstavond en oudjaarsavond in ons restaurant. Alle inkopen doen (waar je in deze periode veel meer tijd kan voor uitrekken omdat het superdruk is in de winkels) personeel instueren, etc...
We dachten van te voren alles goed geregeld te hebben, maar helaas heb je toch niet alles zelf in de hand. Een van de twee chef-koks haakte een dag voor kerst af en ook de traditionele dansgroep die we voor beide avonden hadden ingehuurd, is een avond niet op komen dagen.
Op kerstavond kwamen veel meer gasten dan verwacht doordat de manager van een van de lodges hier in town met al haar gasten op kwam dagen. Van te voren hadden we gedacht dat we de bediening en bar gemakkelijk alleen aankonden en hadden daarom de dames van de housekeeping een avond vrij gegeven. Jammer genoeg hadden de olifanten onze waterpijp in de bush weer gevonden en deze compleet door midden getrokken... Een heel slecht moment met een vol park en alle afwas die in het restaurant gedaan moet worden.
Door de onverwachte drukte was het een avond rennen en vliegen maar gelukkig zijn alle gasten tevreden naar huis gegaan.
Na een hectische avond denk je dan lekker je bed in te gaan, maar sommige gasten verwachten dat je 24/7 beschikbaar bent... Dus ook ’s nachts en wordt je je bed uitgebeld...

Gelukkig is oudjaarsavond wat minder hectisch verlopen.
We hadden minder gasten in ons restaurant maar dat gaf ons gelukkig meer tijd om meer aandacht te schenken aan de aanwezige gasten.
De Zuid-Afrikaanse gasten die bij ons verbleven, gaven aan om Oudjaarsavond liever zelf bij het huisje te vieren. Wat we dan niet hadden verwacht is dat ze alle vrienden en familie uitnodigen waardoor Patrick weer druk in de weer is geweest om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

Kortom, de feestdagen waren druk maar succesvol. Kerst en Oud en Nieuw hebben we dit jaar eens een keer anders meegemaakt, zonder vrienden en familie maar wel in tropische temperaturen.

Over 3 weken vertekken wij hier alweer dus het aftellen is nu toch al wel begonnen. Nu we nog hier in deze omgeving zijn en nu het ook weer rustig is, proberen we de komende weken nog wat leuke dingen in te plannen.
Vorige week hebben we positief bericht gekregen vanuit VSF Homeaffairs: de aanvraag van ons visum is goedgekeurd. Morgen gaan we dus een dagje naar Polokwane om een stempel in ons paspoort te halen. Als we morgen daadwerkelijk (toch maar afwachten want het blijft ZA) de stempel krijgen betekent dit dat we vanaf eind januari aan onze reis richting Kaapstad kunnen beginnen.

Bedankt weer voor jullie tijd. Wij gaan nog even snel aan de slag om alle documenten voor morgen gereed te maken en hopen dat we morgen ook echt die stempel in ons paspoort krijgen. Fingers crossed!

Liefs,

Patrick en Inge

• 04 Januari 2016 - 11:34

Elly Smit:

Happy happy happy new year!!!!! Want dat hebben jullie verdiend. Mooi verteld allemaal. Lijkt wel of het mijn eigen verhaal is van een paar jaar terug haha. Er veranderd niet zoveel blijkt. Druk druk druk maar wel supergaaf dat jullie het gemanaged hebben. Moet toch een voldaan gevoel geven. Nu nog een paar weken genieten en hard werken maar dan kunnen jullie beginnen aan een mooie reis. Geniet daar met volle teugen van. ZA is meer dan alleen Silonque. Dat doen jullie goed!!
    Veel plezier en geef de heeeeeele staf een big hug en een happy new year van ons.
    Groetjes van Elly Smit