Laatste update voor NL - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu Laatste update voor NL - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu

Laatste update voor NL

Door: Patrick & Inge

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Inge

25 September 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi iedereen!

Nog even een korte update voordat wij weer naar ons koude kikkerlandje vertrekken.
Zoals sommigen al op Facebook hebben gelezen: WE HEBBEN LEEUWEN GEZIEN! Afgelopen maandag onze laatste poging gedaan voordat we weer naar NL zouden komen, en het is dan eindelijk gelukt.
De big 5 hebben we af kunnen vinken.
Ook hebben we afgelopen week nog een mooie ervaring gehad: we hebben met olifanten kunnen lopen en olifanten kunnen voeren bij de Elephant Sanctuary in Hazyview. Erg toeristisch en zeer prijzig maar omdat we voor Silonque Bush Estate werken kunnen we veel activiteiten gelukkig gratis ondernemen.
Het heeft zo allemaal z’n voordelen om in toerisme te werken

Na een paar rustige weken op Silonque Bush Estate is de drukte hier vanaf woensdag weer begonnen. Gisteren was het een nationale feestdag in Zuid-Afrika: Heritage Day. Dit wordt ook wel nationale braaidag genoemd en is een feest waarbij de bevolking hun tradities viert.
Naast dat onze housekeeping ladies zich prachtig in hun bevolkingskleding hadden gekleed merkten wij er op Silonque niet zo veel van. Eenmaal tijdens het boodschappen doen zagen we allerlei mensen op straat dansen.

Het weer valt hier deze week gelukkig ook niet tegen. De afgelopen weken hebben we tijdens de weekenden regelmatig bewolking met af en toe een beetje regen gehad. Nu schijnt de zon weer volop en is het niet kouder dan 35 graden. Hierdoor is het bij het zwembad ook weer wat drukker omdat de gasten nu lekker een verfrissende duik kunnen nemen. Die Inge met wat behulp van Patrick woensdag ook heeft gehad.

Nou, we gaan snel nog even verder met onze laatste dingen hier afronden, huurauto ophalen en onze spullen inpakken. Morgenochtend vertrekken we vanaf Silonque Bush Estate. We rijden dan met de auto naar Johannesburg waar we ’s avonds rond 19.00 zullen vertrekken  Na een overstap op Frankfurt verwachten we om 09.30 weer op de Nederlandse bodem te landen.
Wat zijn de 3 maanden hier toch snel gegaan...
We gaan het Afrikaanse leven en het lekkere weer zeker missen maar we hebben veel zin om weer een paar weken naar huis te komen! Allemaal leuke dingen op de planning staan!

Tot snel allemaal!

Liefs,
Patrick & Inge

• 25 September 2015 - 13:21

Ineke En Nelus:

Leuk om alles te lezen, goede reis en neem een trui mee voor hier in Nederland.

Groetjes van ons

• 25 September 2015 - 15:49

Elles Van Koerten :

Hoi Patrick en Inge,
    Wat leuk om jullie verhaal te lezen. Wat een geweldige dingen maken Julie mee.
    Een goede thuis reis en een fijn verblijf in jullie eigen kikkerlandje.
    Groetjes Elles

• 25 September 2015 - 16:37

Elly:

Goeie reis en geniet van alle familie de komende tijd. Wij gaan jullie zien op het feest van Pris en Dick. Tot dan.