Time flies - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Patrick en Inge

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Inge

13 December 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hi allemaal!

Onze laatste blog is alweer een maand geleden, dus hoog tijd om weer eens wat van ons te laten horen. Ondanks een rustige periode op Silonque Bush Estate hebben we de laatste weken toch weer veel meegemaakt.
Laten we beginnen met het bezoek allemaal uit Nederland. Een week na het vertrek van de ouders van Inge is Floor ons bijna twee weken gezelschap komen houden. Omdat het werk natuurlijk gewoon doorgaat zijn we afwisselend dingen met Floor gaan doen. Zo is Inge met Floor de panoramaroute afgegaan met allerlei mooie uitzichtpunten en watervallen en is Patrick een dagje gaan golfen. En natuurlijk moesten we weer eten bij alle restaurants in town.
De dag nadat Floor weg is gegaan zijn de ouders van Patrick gearriveerd. Ook hier natuurlijk weer een uitstapje mee gemaakt, gebraaid en restaurantbezoekjes gehad. Voorlopig gaan wij hier in ieder geval even niet meer uit eten haha! Tijdens een braaiavond hebben we nog bezoek gehad; er stond opeens een grote olifant op de stoep

Na al ons bezoek staat er een drukke periode voor de deur. December is hier in Zuid-Afrika hoogseizoen en we zitten dan ook met kerst en oud en nieuw helemaal volgeboekt.
Vorige week zijn we gestart met de renovatie van een van de twee-slaapkamerhuizen zodat we deze voor kerst ook nog beschikbaar hebben.
De Tourism Grading Council (sterrenclassificatie in Zuid-Afrika) is vorige week langsgeweest. Hiervoor hebben we natuurlijk nog even een dubbele check gedaan en dat heeft goed uitgepakt want ze beoordelaars waren meer dan tevreden en we mogen onze 4-sterren behouden.
Daarnaast zijn we momenteel druk om alles op orde te hebben voordat we over een week volgeboekt zijn. Alle huizen worden dubbel gecheckt en klaar gemaakt, inventaris wordt aangevuld en er wordt nog een grote schoonmaak in de huizen gehouden.

We willen op Eerste Kerstdag en Oudjaarsdag een echt Zuid-Afrikaans 3-gangen menu aan onze gasten en buren serveren. Om te voorkomen dat we op Eerste Kerstdag voor verassingen staan hebben we vorig weekend een try-out dinner gehad. Ook kunnen we op deze manier een betere inschatting maken van de voorraad die we moeten inkopen. Om de avond af te maken hebben we een Zuid-Afrikaanse dansgroep ingehuurd die op beide avonden komt optreden.
De uitnodigingen zijn gisteren de deur uitgegaan en de eerste reserveringen hebben we al binnen
Ondanks dat we momenteel veel bezig zijn met de feestdagen is het kerstgevoel er niet. Het is toch best gek om de feestdagen met 40 graden de vieren.

We merken hier nu dat de zomer echt gaat beginnen. De warme temperaturen die we eerst hadden zijn nu veranderd naar hete temperaturen (laatste week 41 tot 45 graden) en in vergelijking met de maanden juli en augustus is de bush nu supergroen. Helaas voor de dieren hebben we nog weinig regen gehad, maar wel leuk voor onze gasten want de olifanten slurpen hierdoor nog steeds ons zwembad de laatste weken leeg.
Ook is het ongedierte erger geworden, naast de vele insecten zien we steeds vaker schildpadden en hebben we ook al een aantal keer een slang weg moeten laten halen (twee weken geleden lag er een rockpython recht voor onze voordeur!).

De tijd gaat hier echt heel snel, over zes weken nemen wij alweer afscheid van Silonque Bush Estate en gaan we aan onze reis beginnen. Omdat we allebei graag weer een baan in Nederland (bij voorkeur toerisme sector) willen hebben, zijn we ook al gestart met een zoektocht hiernaar. Mochten jullie iets geschikts voorbij zien komen, laat het ons dan graag even weten!

Wij gaan nu snel weer verder met de laatste voorbereidingen voor volgende week.
Bedankt weer voor jullie tijd en we wensen jullie hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar!

Liefs Patrick en Inge

• 13 December 2015 - 19:34

Carolien En Ralph:

Weer genoeg meegemaakt! Leuk! Kunnen jullie wat graden hierheen sturen? Warme kerstgroeten vanuit het hoge Noorden en blijf genieten!!

• 13 December 2015 - 20:12

Dick Sr.:

Jullie ook geweldige feest(kerst) dagen en n super jaarwisseling.
    Ik denk dat jullie Afrika nog wel gaan missen

• 14 December 2015 - 09:46

Hai lieve luitjes,
    Super gezellig om jullie reisverslag te lezen.
    Wat een geweldige tijd voor jullie zeg. Geweldig ook dat er zoveel familie op bezoek is geweest. Super leuk.
    En wat een werk verzetten jullie zeg. Veel organiseren ook!! Hele fijne

• 14 December 2015 - 09:57

• 14 December 2015 - 10:00

• 04 Januari 2016 - 15:37

Nelus En Ineke:

Hallo daar in het verre Zuid Afrika,

Leuk om jullie mooie avonturen te lezen en bij deze willen we jullie nog de allerbeste wensen voor 2016 wensen en hopelijk is het visum al gereed. Geniet nog van jullie laatste dagen om daar te werken.
    Wat zullen jullie blij zijn als het werk gedaan is.....Maar waarschijnlijk gaan jullie dit ook ontzettend missen.
    Gr Nelus en Ineke