Nieuwe update vanaf Silonque Bush Estate! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu Nieuwe update vanaf Silonque Bush Estate! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu

Nieuwe update vanaf Silonque Bush Estate!

Door: Patrick & Inge

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Inge

30 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi allemaal! Na een lange tijd laten we maar weer eens wat van ons horen. Ons goede voornemen om regelmatig een blog bij de houden is tot nu toe helaas mislukt...
Onze laatste blog is alweer bijna een maand geleden en toen hoopten we dat we in onze volgende blog konden vertellen dat we de leeuwen hebben gespot. Helaas nog steeds niet gelukt:(
Een van onze buren heeft ongeveer een week geleden sporen van een leeuw op ons terrein gevonden dus onze kansen worden wel steeds groter:)
Tijdens een van onze vrije dagen zijn we naar een roofdieren park geweest waar allerlei katachtigen dieren rondlopen. Dan maar op deze manier leeuwen zien dachten we... We hadden ons verheugd op het knuffelen met kleine leeuwtjes maar toen we daar aankwamen besloten we om geen geld aan dit bedrijf uit te geven omdat de omstandigheden voor de dieren best slecht was.

In een maand tijd zijn er natuurlijk weer allerlei dingen gebeurd. De laatste weken van augustus zijn wat rustiger geweest met boekingen maar gelukkig zijn er nog een hoop andere zaken waar we ons mee bezig kunnen houden. Begin augustus zijn wij een sollicitatieprocedure gestart voor een nieuwe assistent manager en twee weken geleden (al heel snel dus!) is deze nieuwe werknemer al begonnen.
We werken nu met z’n vieren op kantoor. Onze twee assistent managers zijn voornamelijk bezig met frontoffice werkzaamheden (boekingen, telefoontjes, emails). Dit doen wij deels ook, maar wij zijn met name druk met financiele zaken, communicatie met stakeholders, marketing (website, boekingssites, social media, beoordelingen van gasten), onderhoud, inkoop en dit alles in het kader om Silonque Bush Estate nog meer te verbeteren.
We merken regelmatig dat het voor ons lastig is om hier bij de juiste instantie aan te kloppen als we wat nodig hebben. Wij weten hier nog lang niet alle bedrijven etc. te vinden maar de twee andere werknemers op kantoor kunnen ons hier gelukkig vaak bij helpen.
Ook weten de jongens van maintenance ons vaak te vertellen waar we het beste een nieuwe waterpijp kunnen halen als de olifanten dit weer kapot hebben gemaakt. Eigenlijk hoort de gemeente dit hier te maken maar daar kunnen we helaas echt niet op rekenen. Omdat we onze gasten natuurlijk niet zonder water kunnen laten zitten lossen we het daarom altijd zelf gewoon op.

Over het water gesproken... De waterproblemen houden ons lekker bezig. De afgelopen dagen zijn de jongens druk bezig geweest om een waterpijp die op drie plekken lekte te vervangen. Op het moment dat we dachten dat we weer water binnen kregen stopte dit weer en moest een van de jongens in het weekend terug komen om samen met Patrick de waterpomp aan te zetten waardoor de druk wordt verhoogd. Gelukkig zitten alle watertanken en het waterreservoir nu lekker vol en kunnen we ook weer volop sproeien. Daar zullen de dieren hier ook wel blij mee zijn!

Naast het werken proberen we iedere week een dagje vrij in te plannen voor onszelf zodat we ook veel dingen hier kunnen zien. Zuid-Afrika is echt een prachtig land! Naast Kruger National Park hebben we de laatste weken ook wat andere dingen in de omgeving bezocht. Vorige week zijn we een dagje naar Tzaneen gegaan. Hier hebben we een heerlijk relaxt en GROEN plekje bij een waterval ontdekt en eten ingekocht op de foodmarket.
En deze week hebben we genoten van alle mooie uitzichten die de panoramaroute te bieden heeft.
Volgende week hebben we een trip naar Swaziland gepland. Benieuwd wat we daar zullen zien!

We hebben de laatste tijd wat berichten gezien dat het lekker aan het regenen was in Nederland. Nu daar straks de herfst eraan komt, wordt het hier steeds warmer. De temperaturen zijn hier de laatste weken lekker opgelopen. 35 graden iedere dag begint wel te wennen maar we kijken ook echt uit naar een regenbui! Ook fijn voor de dieren en de planten hier op de Estate, het is hier nu echt net een zandbak zo droog...
Over 4 weken zijn we alweer voor een paar weken terug in NL. Bij deze beloven we dat we voor die tijd nog een blog zullen posten.

We spreken jullie vast snel! En anders tot over een paar weken alweer in Nederland.

Liefs en een warme groet vanuit het zonnige Zuid-Afrika!

• 30 Augustus 2015 - 20:55

Anita:

klinkt allemaal heel goed, alleeneen beetje jammer van het water, maar ook dat komt goed. Tot heel snel en in november komen we op de koffie :).dikke kus van pap en mam

• 30 Augustus 2015 - 22:49

Elly Smit:

Jullie zijn goed bezig! Klinkt goed allemaal.

• 02 September 2015 - 22:18

Carolien En Ralph:

Leuk weer om jullie blog te lezen! Groot gelijk om ook tijd voor jullie zelf in te plannen, dat moet je niet vergeten! We hopen dat die leeuwen snel gespot worden ;)