Eerste dagen op Silonque Bush Estate - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu Eerste dagen op Silonque Bush Estate - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op Silonque Bush Estate

Door: Patrick & Inge

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Inge

09 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi allemaal!

Het werd eens tijd om wat van ons te laten horen. We hebben tijdens onze eerste week hier op Silonque Bush Estate al veel leuke dingen meegemaakt, maar laten we beginnen bij de start van ons avontuur in Nederland. Deze nieuwe uitdaging moest natuurlijk samen met de verjaardag van Inge en ons slagen goed gevierd worden en dat hebben we dan ook 3 keer gedaan!
We willen nog iedereen bedanken voor alle lieve, leuke en grappige cadeautjes en kaarten! We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk mee te nemen.

Na alle feestjes was het dan vorige week maandag (29 juni) zover en konden wij echt naar Zuid-Afrika vertrekken. De reis is gelukkig allemaal spoedig gelopen. In het vliegtuig hadden we echt goede plekken waardoor we lekker lang hebben kunnen slapen.
Dinsdagochtend kwamen wij aan in Johannesburg. Vanuit hier zijn wij met een huurauto naar Phalaborwa (waar Silonque Bush Estate is gelegen) gereden. Onderweg kwamen we wat kleine obstakels tegen (een paar keer verkeerd gereden en wat kleine probleempjes bij het betalen van de Tol), maar verder mogen we ook hier niet over klagen.
Rond 17.30 kwamen wij aan op Silonque Bush Estate, helaas toen nog weinig van de omgeving kunnen zien omdat het hier al rond die tijd donker is.

Woensdag 1 juli was onze eerste werkdag, veel indrukken opgedaan en ook gelijk kennis gemaakt met de Afrikaanse cultuur: Ons was beloofd dat we twee nieuwe giraffen die dag zouden krijgen, maar helaas is het bedrijf met de giraffen op deze dag niet komen opdagen. Het schijnt hier redelijk normaal te zijn als mensen/bedrijven zich niet aan afspraken houden, weinig wat je eraan kan doen dus we moeten er gewoon mee dealen.
’s Avonds zijn we naar een van de restaurantjes in town gegaan, we moeten natuurlijk wel weten hoe we straks onze gasten kunnen informeren!:)

De volgende dag kwamen we al gelijk in aanraking met de Baboons, waar Pascal en Laura ons al voor hadden gewaarschuwd in Nederland. Deze apen verniellen de huizen dus Patrick moest zo snel mogelijk de apen verjagen.
De andere dagen hebben we tijdens het drukke maar leuke werk door ook nog veel andere dieren gezien: Impala’s, waterbokken, zwijntjes (wij noemen ze Pumba’s haha) en allerlei vogels (ook de Zazu van the Lion King) zijn echt dagelijks te vinden op Silonque Bush Estate. Het is ons zelfs al gelukt om een aardvarken te spotten, dat is heel uniek om dat te zien!

Om onze buren beter te leren kennen hebben wij zaterdagmiddag een sundowner (een borrel tijdens de zonsondergang) op onze viewing point georganiseerd.
En dit weekend hebben we natuurlijk ook weer kennis gemaakt met wat restaurantjes in de omgeving en hebben we onze eerste echte braai gehad. Een barbecue zoals wij het in Nederland kennen kan hier echt niet aan tippen! Ook zijn we boodschappen gaan doen in town en daar kan je hier gerust een paar uur voor uitrekken. Sowieso moeten we eerst nog ongeveer een kwartier/20 minuten door de bush naar town rijden maar de shopping malls in Phalaborwa nemen de meeste tijd in beslag. Phalaborwa heeft twee shopping malls met meerdere grote supermarkten (vergelijkbaar met supermarkten in Frankrijk). Echt alles is hier te verkrijgen!

De laatste dagen zijn nog erg druk geweest. Pascal (de beheerder van nu) is net weer vertrokken naar Nederland dus we moesten nog zo veel mogelijk informatie in ons opnemen. Ook hebben we in deze dagen onze eerste Olifanten gespot, en nog wel op de Estate! Het is heel bijzonder om de olifanten van zo dichtbij mee te maken, maar helaas hebben zij ook de waterleidingen kapot getrokken waardoor de watertanken op het terrein niet meer vollopen. Het waterprobleem heeft deze dagen wat stress opgeleverd maar is als het goed is nu opgelost. Ook hebben we vandaag nog electriciteitsproblemen gehad, hierdoor konden we de computers tot 15.00 niet gebruiken maar dat was voor ons ook wel een mooie gelegenheid om alle kasten eens door te zoeken en wat spullen te ordenen. In Zuid-Afrika wordt afwisselend in een aantal delen de elektriciteit stopgezet. Dit gebeurt hier vanavond weer dus dan zitten we weer zonder stroom...

Voordat Pascal gister weer terug naar Nederland vertrok, hebben wij nog een heel bijzonder moment mogen meemaken: Twee nieuwe giraffen zijn naar Silonque gebracht!
Helaas kregen wij vanmorgen van onze buren het bericht dat de giraffen waarschijnlijk zijn ontsnapt uit Silonque. Onze zoekpogingen hebben nog niet geholpen... we hopen echt dat we ze nog terug vinden en dat ze niet het Krugerpark in zijn gegaan.

Nu Pascal net vertrokken is, is het nu echt onze beurt om goed te zorgen voor Silonque Bush Estate. We hebben er erg veel zin in en we zullen zeker ons best doen om er hier iets moois van te maken!

Tot zover een korte update van onze gebeurtenissen hier. We zullen binnenkort weer wat van ons laten horen!

Liefs,
Patrick & Inge

P.S. Andere foto's volgen nog via Facebook. Het lukt ons (waarschijnlijk door de iets slechtere internetverbinding) niet om foto's bij dit reisverslag te plaatsen.

• 09 Juli 2015 - 18:30

Elles Van Koerten :

Hallo Inge en Patrick.
    Wat hebben jullie er al een leuke week opzitten.
    Geweldig.

• 09 Juli 2015 - 18:38

Guido :

Leuk verslag en heel herkenbaar. Veel succes en plezier! We zien jullie de 29ste.

• 09 Juli 2015 - 18:50

Wilma En Johan:

Hallo lieve schatten,

Leuk om iets van jullie te lezen. Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin daar.
    Al veel dieren gezien en al veel meegemaakt.
    Geniet van deze tijd daar en natuurlijk ook werk ze.
    Hopen snel weer iets te horen.

Kus en knuffels, pap en mam.

• 09 Juli 2015 - 20:18

Aliekruisinga :

Hallo Inge en Patrick, wat een leuk verslag... Heb het met plezier gelezen. Fijne tijd voor jullie daar!! Groetjes uit Gouda

• 09 Juli 2015 - 21:24

Marleen En Stijn:

Haay moppiez,

Super gaaf allemaal zeg..Wij kijken uit naar de rest van jullie verhalen!!
    Zo'n mooie ervaring dit. .echt iets wat jullie nooit zullen vergeten.
    Wel enorm balen van de giraffen dat ze weg zijn..laten we hopen even op verkenningstocht en snel terug naar hun baasjes! !

Veel plezier nog..genietse en we lezen snel jullie volgende blog...

Kusjes marleen en stijn

• 09 Juli 2015 - 22:06

Joost:

Mooi verhaal Patrick! Succes daar, denk dat het een mooie tijd wordt!

• 09 Juli 2015 - 22:06

Anita En Leo:

Wauw. Klinkt goed allemaal. Wat je in een week meemaakt. Belooft wat voor de komende maanden. Geniet ervan. Dikke xxxx van pap en mam.

• 10 Juli 2015 - 00:44

Dick Luijkx Sr.:

Geweldig verhaal,geniet er maar van.Gaan jullie het Kruger park nog in of duurd dat nog even. Kun je nog veel meer dieren zien!Ben best wel jaloers op jullie.

• 10 Juli 2015 - 12:00

Elly Smit:

Klinkt allemaal goed en herkenbaar. En wat een bofkonten zijn jullie!! Het aardvarken gezien in de eerste week!!! Is ons 1x gelukt in 10 jaar. Super!! Geniet er maar veel van want dat is inderdaad heel uniek. Verder veel succes met het 'dealen' met de Afrikaan en veel plezier in jullie werk.

• 13 Juli 2015 - 11:03

Leo:

Leuk verslag van jullie.
    Zie uit naar de volgend verslag. Groetjes en tot op Skype.

Leo

• 15 Juli 2015 - 11:06

Ralph:

Gaaf! Ben jaloers ;)
    Patrick, bedankt voor je bericht die via het SSC gekomen is, heel tof!

• 17 Juli 2015 - 12:12

Nathalie Eerdekens - CP:

Hoi Patrick! Bedankt voor je mailtje. Heel fijn om te weten dat alles daar goed gaat met jullie.
    Veel succes en geniet ervan!

Groetjes Nathalie