Update vanaf Silonque Bush Estate! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu Update vanaf Silonque Bush Estate! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Patrick en Inge - WaarBenJij.nu

Update vanaf Silonque Bush Estate!

Door: Patrick en Inge

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Inge

02 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat wij van ons hebben laten horen! We zijn nog niet opgegeten door een leeuw en alles gaat goed!

In onze vorige blog hebben wij genoemd dat we twee nieuwe giraffen hebben gekregen. Deze giraffen zijn helaas nog steeds weg maar samen met de buren maken we een plan om onze giraffen weer terug te krijgen op Silonque. Afgelopen woensdag kregen we een telefoontje dat ook onze nieuwe zebra’s gebracht zouden worden. Onze buren en de homeowners waren naar Silonque gekomen om dit bijzondere moment mee te maken, maar na 3 uur wachten kregen we het bericht dat de zebra’s weer waren ontsnapt. Helaas dus ook nog geen Zebra’s (maar dat is ZA).

Werken gaat hier goed! We zijn hier nu alweer vijf weken en we voelen hier ons inmiddels ook thuis. De afgelopen weken is het redelijk druk geweest met boekingen, maar het is fijn om lekker bezig te kunnen zijn! Onze gasten zijn happy (goede reviews ontvangen op tripadvisor en booking.com) en wij dus ook! De komende weken zullen we ook nog lekker druk bezig zijn. Sommige weken zien er in ons reserveringsprogramma rustiger uit, maar we krijgen veel last-minutes binnen. In deze periode zijn er naast Zuid-Afrikanen ook veel Nederlanders die ervoor kiezen om hun vakantie gedeeltelijk op Silonque Bush Estate te ondernemen. Gedeeltelijk, want de meeste gasten maken een rondreis door Zuid-Afrika en verblijven dus maar een paar dagen bij ons.
Een aantal vakantiehuizen op Silonque Bush Estate zijn verkocht. De eigenaren van deze huizen zijn vorige week allemaal hier gekomen wat natuurlijk erg gezellig is! We hebben veel mailcontact met deze homeowners dus het is voor ons leuk om deze mensen ontmoet te hebben. Vrijdag hebben we met z’n allen ter kennismaking gezellig wat gegeten bij het kampvuur. Alle homeowners komen al jaren in Zuid-Afrika en hebben ons daardoor al veel tips kunnen geven, die wij weer kunnen gebruiken voor onszelf en onze gasten!

Naast de boekingen en vragen van gasten voor en tijdens hun verblijf houden wij ons bezig met het onderhoud van Silonque Bush Estate financiën, marketing en af en toe ook meetings met buren of andere managers van toeristische bedrijven in Phalaborwa. Vorige week hebben wij nog een interessante meeting bijgewoond over Phalaborwa veranderen van een mijnstad naar een toerismestad. Zulke meetings geven ons ook de gelegenheid om kennis te maken met de mensen hier in de omgeving.
Dit klinkt wel allemaal redelijk normaal, maar ten slotte houden we ons ook nog bezig met de giraffen, zebra’s en olifanten die we dan weer kwijt zijn of juist hier weer op ons terrein hebben rondlopen.
Voor ons zijn dit inmiddels ‘’normale’’ dagelijkse onderwerpen (in NL zouden we dit ons natuurlijk nooit voor kunnen stellen!).
De laatste weken hebben we vooral veel olifanten hier rondlopen, het blijft bijzonder en leuk om deze dieren te zien! En het is natuurlijk super dat onze gasten deze dieren van zo dichtbij kunnen meemaken, maar helaas hebben ze ook weer onze waterleidingen gevonden en dus weer kapot gemaakt...
Één van onze gasten heeft donderdag een luipaard gespot bij ons restaurant. Helaas is het ons nog niet gelukt om deze op ons eigen terrein te spotten maar we houden onze ogen open!

Naast het werk proberen we ook wel tijd voor onszelf te maken. Er zijn zoveel leuke dingen te doen in de omgeving en het is natuurlijk ook belangrijk dat we onze gasten over de activiteiten in de omgeving kunnen informeren.
We zijn inmiddels al twee keer in het Krugerpark geweest. Wat een prachtige natuur (ook al is het hier nu zo droog) en wat bijzonder om alle wilde dieren zo dichtbij te kunnen spotten! Vermoeiende dagen want je moet altijd erg vroeg vertrekken om de zonsopgang te kunnen meemaken, maar het is echt de moeite waard!

Tijdens onze eerste safari in het Krugerpark bedachten we ons om in het Krugerpark hier bij de Phalaborwa gate in te gaan en er in een gate richting het Zuiden rond 17.00 weer uit te gaan. Maar net voordat we bij het laatste dorpje aankwamen werd onze weg door 100 tot 150 buffels geblokkeerd. Geprobeerd te toeteren en langzaam door te rijden, maar no way dat deze beesten aan de kant gaan... Nadat een van de buffels ons heel boos aankeek en wat stoom blies zijn we dus maar snel weer omgekeerd en wat harder doorgereden om nog op tijd bij de Phalaborwa gate te zijn. Als je te laat bent schijn je namelijk best wel in de probelemen te komen (boetes, rijontzegging in Kruger e.d.).
We hadden gelezen dat het zuiden van het Krugerpark wat mooier is, dus zijn we tijdens onze tweede safari gestart vanaf Oprhen gate (iets meer richting het zuiden vanaf hier). Ook inderdaad een hele mooie omgeving en we hebben weer allerlei nieuwe dieren kunnen spotten (struisvogels, roofvogels, babyolifanten, aapjes en krokodillen) maar het eerste stuk dat we gereden hebben is echt niet minder mooi!

Ondertussen zijn we ook nog met een gids in een jeep meegeweest met een evening drive. Dit is een safari waarbij je de zonsondergang in het Krugerpark meemaakt en in het donker de dieren kunt spotten. Tijdens deze safari hadden we veel geluk want het is ons binnen een kwartier gelukt om een luipaard te spotten!! Dat schijnt heel moeilijk te zijn!
Afgelopen donderdag hebben we een rivier safari op de Olifantsrivier gedaan. Ook hier konden we weer van geluk spreken want we hebben hier een hele kudde olifanten de rivier zien oversteken.

De komende tijd proberen we tussen het werk door nog wat tripjes te ondernemen. Naast dat dit natuurlijk leuk is voor onszelf kunnen we ook onze gasten beter informeren als we er zelf zijn geweest.

Bovenaan ons lijstje staat het spotten van leeuwen. We hebben al wat pogingen in Kruger gedaan maar tot nu is dit nog steeds niet gelukt.
Als we de volgende blog schrijven hopen we jullie te kunnen vertellen dat we leeuwen hebben gezien!

We spreken jullie snel!

Liefs,

Patrick & Inge

P.S. Op Facebook hebben we weer wat nieuwe foto's geplaatst!

• 02 Augustus 2015 - 21:54

Wilma En Johan:

Kids, wat supergaaf zeg, fantasie wat jullie allemaal zien en meemaken. Een ervaring voor het leven.
    Onze reis is geboekt en we hopen net zoveel te zien als jullie. We kijken er nu al naar uit.
    Kan niet wachten op het volgende verslag met dan hopelijk de verhalen over de leeuwen.
    Xxx van ons.

• 03 Augustus 2015 - 12:21

Leo Van Der Sluys:

Leuk verhaal.
    Fijn dat het goed met jullie gaat. Ik kijk weer uit naar de volgende up-date

• 04 Augustus 2015 - 21:25

Ralph En Carolien:

Gaaf! Leuke verhalen en super dat jullie ook de tijd voor jullie zelf vinden :-) Altijd heel vervelend om zulke uitstapjes te moeten doen om je gasten beter te informeren ;-p Veel succes en plezier daar in het mooie, warme zuiden!